onsdag den 28. maj 2008

2. workshop afholdt

Så var det tid til den 2. og sidste workshop.
Vi havde forberedt os med det vi skulle sige og diashow. Vi var klar, og så viser det sig at den dumme projekter havde beslutet sig for ikke at virke. Vi prøvede med 3 forskellige computere fik endda IT-manden til at komme og hjælpe. Til sidst besluttede vi os for at vi måtte klare os uden. Det var lidt ærgerligt, for vi havde en rigtig god film af børnene, vi ville have vist og et billede af flow modellen. Vi måtte klare os på den gammeldags måde, med tavle og kridt. Nu havde jeg ellers lige brugt så lang tid på at lave det diashow.
Filmen vist vi til sidst. Vi gik rundt med computeren, og afspillede den flere gange, så alle fik set det den.

Alternativ flow-model.

Nogle af lærerinderne. Min lærerinede er hende i den lilla bluse i midten.
Så blev der stillet spørgsmål under diskussionen, skønt med nogle der tør rejse sig og spørge:-)
Mig og hende der oversatte for os.
Anh Vu som jeg sikkert har skrevet om før.
Dr. Lan som overtog mikrofonen efter os, til lige at give lidt generelle informationer

Vi samlede op på de ting der er sket siden sidste workshop. Vi følger, at frokosten er blevet mere rolig, der er ingen stress nu. Mange børn spiser selv og der er plads til at børnene snakker sammen under frokosten.
Symbokortene bliver også brugt meget mere nu, det er ligesom om det er blevet en vane/ en del af hverdagen at bruge dem. Det er ikke længer besværligt, men bare noget man gør.
Vi valgte at gå i dybten med bevægelse og fri leg, og sætte teori på. Vi brugte flow-teorien og Erikson teori. Vi havde en god diskussion om autister kan klare/styre fri leg. Nogle af lærerinderne mente, at børnene ville ødelægge legetøjet, hvis der ikke var bestemte regler.
Til sidst fik vi dem til i grupper at udfylde et spørgeskema om vores projekter og fremtiden, om det vil blive brugt når vi rejser hjem osv. De svarede på vietnamesisk så vi skal lige have sekretæren til at oversætte det til engelsk.
Det gik bare skide godt:0)

Ingen kommentarer: